• zaloguj się
  • utwórz konto

Rekrutacja na studia podyplomowe 2024/2025 WHS

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Logopedii z Komunikacją Alternatywną (niestacjonarne)

Szczegóły
Kod SP-LKA
Jednostka organizacyjna Wydział Humanistyczno-Społeczny
Kierunek studiów Logopedia z komunikacją alternatywną
Forma studiów Niestacjonarne
Poziom kształcenia Podyplomowe
Języki wykładowe polski
Minimalna liczba studentów 15
Limit miejsc 30
Czas trwania 2 lata (4 semestry)
Godziny otwarcia sekretariatu 7-15
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (02.07.2024 14:30 – 31.10.2024 23:59)

 Charakterystyka

 

Potrzeba utworzenia studiów o takim charakterze została podyktowana przez problemy w sferze komunikacji werbalnej, które negatywnie wpływają na ogólny rozwój człowieka. Złożone dysfunkcje rozwojowe w określonych przypadkach wymagają zastosowania komunikacji alternatywnej, dostosowanej do indywidualnych możliwości człowieka, przez co umożliwiającej kontakt z otoczeniem. Program nauczania Podyplomowych Studiów Logopedii z Komunikacją Alternatywną przewiduje między innymi 100 godzin dydaktycznych dotyczących alternatywnych metod komunikacji.

 

Ogólne cele kształcenia oraz możliwości zatrudnienia (typowe miejsca pracy):

 

Ogólne cele kształcenia na Podyplomowych Studiach Logopedii z Komunikacją Alternatywną zakładają osiągnięcie efektów, zgodnie z którymi absolwent dysponuje odpowiednią wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami społecznymi w zakresie logopedii, a także komunikacji alternatywnej. Studia przygotowują do pracy na stanowisku logopedy w placówkach oświatowych: przedszkolach (w tym integracyjne i specjalne), szkołach (w tym: integracyjne i specjalne), poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach szkolno-wychowawczych, gabinetach logopedycznych na stanowisku logopedy.

 

Absolwent będzie przygotowany do wykonywania zadań wynikających z pracy logopedy:

  • przeprowadzania wstępnych badań w celu ustalenia stanu mowy;
  • diagnozowania logopedycznego;
  • organizowania pomocy logopedycznej;
  • prowadzenia terapii logopedycznej indywidualnej i grupowej u osób z określonymi nieprawidłowościami/zaburzeniami mowy o różnych uwarunkowaniach;
  • organizowania i podejmowania działań profilaktycznych mających na celu zapobieganie problemom w sferze komunikacji werbalnej, które negatywnie wpływają na ogólny rozwój człowieka;
  • pracy z dziećmi/dorosłymi ze złożonymi dysfunkcjami rozwojowymi wymagającymi komunikacji alternatywnej, dostosowanej do indywidualnych możliwości człowieka;
  • wyszukiwania, analizowania, przekazywania, oceniania, selekcjonowania, integrowania wiadomości z dziedziny logopedii, a także obszarów nauk o zdrowiu, społecznych, humanistycznych w bezpośredniej pracy diagnostycznej, terapeutycznej, profilaktycznej logopedy w różnych środowiskach;
  • skutecznie komunikować się z pacjentem i współpracownikami.

 Absolwent będzie posiadał umiejętności praktyczne w zakresie:

  1. odróżniania zaburzeń/opóźnień w rozwoju mowy w odniesieniu do normy językowej;
  2. określania etiologii wybranych zaburzeń mowy;
  3. diagnozowania i prowadzenia terapii w zakresie zaburzeń mowy;
  4. określania etapu rozwoju mowy;
  5. organizowania pomocy logopedycznej;
  6. opanowania metod i technik terapeutycznych;
  7. opanowania zasad emisji i higieny głosu;
  8. stosowania zasad etycznych.

 Wymagania wstępne (oczekiwane kompetencje kandydata):

 Kandydat powinien:

  1. mieć ukończone studia wyższe (nauki humanistyczne, społeczne, medyczne);
  2. posiadać zaświadczenie od logopedy stwierdzające przydatność kandydata do studiów logopedycznych i wykonywania w przyszłości zawodu logopedy;
  3. prawidłowy wynik badania audiometrycznego słuchu z opisem;
  4. umiejętność nawiązywania kontaktów;
  5. zainteresowanym pracą z osobami z dysfunkcjami w zakresie mowy i języka;
  6. otwartym, posiadać wysoką kulturę osobistą, wyróżniać staranną wymową, być zainteresowanym wiedzą z pogranicza językoznawstwa, psychologii, pedagogiki, medycyny ze szczególnym uwzględnieniem neurologii.