• zaloguj się
  • utwórz konto

Rekrutacja na studia I stopnia 2024/25 - ścieżka dla Polaków

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

turystyka studia licencjackie (stacjonarne)

Szczegóły
Kod TU-SL6O
Jednostka organizacyjna Wydział Zarządzania i Transportu
Kierunek studiów turystyka
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Pierwszego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 50
Czas trwania 3 lata (6 semestrów)
Wymagany dokument
  • Matury
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

(pokaż minione tury)

Dla kogo kierunek Turystyka?

Dla absolwentów szkół średnich, którzy zamierzają związać swoją przyszłość z turystyką i zdobyć zatrudnienie na stanowisku specjalisty lub menedżera w takich miejscach jak:

  • ośrodki turystyczne i sanatoryjne, hotele, pensjonaty, biura podróży, agencje eventowe, lokale gastronomiczne,
  • instytucje odpowiedzialne za terytorialne produkty turystyczne, jednostki zajmujące się promocją, informacją i obsługą turystycznych miast i regionów,
  •  własna firma turystyczna.

Program studiów na kierunku Turystyka

Program studiów jest dostosowany do potrzeb pracodawców w branży turystycznej, którzy od pracowników oczekują wiedzy o sektorze turystycznym oraz orientacji na klienta. Dlatego w czasie studiów:

  • dowiesz się jak funkcjonuje rynek turystyczny i jak działają podmioty, które organizują turystykę i uczestniczą w sprzedaży jej produktów/usług, jakie są trendy w turystyce krajowej i międzynarodowej, jakie są modele zachowań klientów i jak prowadzić badania marketingowe,
  • pozyskasz specjalistyczną wiedzę z zakresu zarządzania i marketingu w branży turystycznej, zielonej turystyki i promocji regionalnych produktów turystycznych, e-commerce, przewodnictwa turystycznego, podstaw przedsiębiorczości, prawa, zarządzania ryzykiem i personelem w turystyce,
  • rozwiniesz kompetencje w zakresie przygotowywania oferty turystycznej i jej sprzedaży, w tym ofertowania i revenue management oraz posługiwania się programami informatycznymi wykorzystywanymi w turystyce,
  • dowiesz się jak obsługiwać drony, które możesz wykorzystać w przygotowaniu kampanii promocyjnych atrakcji turystycznych.

Kompetencje których oczekują pracodawcy w branży turystycznej to także komunikatywność, panowanie nad emocjami, umiejętność negocjacji, znajomość języka angielskiego czy komunikacja ustna i pisemna. Dlatego w czasie studiów:

  • dowiesz się jakie są skuteczne techniki autoprezentacji i rozwiązywania problemów metodą design thinking,
  • pozyskasz wiedzę o psychologii komunikacji oraz rozwiniesz umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, perswazyjnej czy międzykulturowej,
  • na każdym semestrze studiów będziesz podnosić kompetencje w zakresie specjalistycznego języka angielskiego w turystyce,
  • dodatkowo będziesz mógł podnosić kompetencje językowe wybierając kurs z dowolnego języka obcego wykładanego na pierwszych dwóch latach studiów.

Szczegółowy plan studiów: https://wzit.ubb.edu.pl/studenci/programy-studiow

Praktyczny wymiar studiów na kierunku Turystyka

W czasie studiów będziesz mieć okazję:

  • uczyć się od ekspertów: wykładowców, którzy mają doświadczenie zawodowe w branży turystycznej oraz przedstawicieli przedsiębiorstw turystycznych – partnerów biznesowych kierunku Turystyka,
  • uczestniczyć w praktykach zawodowych, wizytach studyjnych w przedsiębiorstwach i ośrodkach turystycznych oraz w ćwiczeniach terenowych,
  • działać w Studenckim Kole Naukowym Turystyki i brać udział w wyprawach, konferencjach i warsztatach.

Rekrutacja

Podstawą postępowania kwalifikacyjnego na studia jest wyliczenie wskaźnika rekrutacji WR, według którego ustalane są listy rankingowe kandydatów. Przy obliczaniu wskaźnika bierze się pod uwagę wyniki egzaminu dojrzałości z przedmiotów podstawowych i wynik egzaminu z języka nowożytnego. Przedmiotem podstawowym do wyboru jest język polski, geografia, matematyka, historia, informatyka, WOS, a językiem obcym – język angielski. Przedmiot do klasyfikacji wybiera kandydat.

Więcej informacji o rekrutacji znajduje się tutaj: https://rekrutacja.ubb.edu.pl


.