• zaloguj się
  • utwórz konto

Rekrutacja na studia II stopnia 2024/25 - ścieżka dla cudzoziemców

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

filologia polska studia magisterskie (stacjonarne)

Szczegóły
Kod FP-SM4O
Jednostka organizacyjna Wydział Humanistyczno-Społeczny
Kierunek studiów filologia polska
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Drugiego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Czas trwania 2-letnie (4 semestry)
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe
  • Inżynier
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

(pokaż minione tury)

Dla kogo kierunek filologia polska?

Dla pasjonatów kultury i literatury, wszystkich, którzy marzą o powrocie do szkoły – w nowej roli – oraz tych, którzy w świecie nowych mediów chcą się poczuć jak ryba w wodzie. Wybór jednej z oferowanych specjalności uczyni z Ciebie nauczyciela polonistę lub specjalistę od szeroko rozumianej komunikacji. Na studiach filologicznych staniesz się mistrzem słowa i zdobędziesz wiedzę, umiejętności i uprawnienia, które pozwolą Ci pracować w instytucjach kultury, szkołach, redakcjach, bądź agencjach – wszędzie tam, gdzie wyobraźnia i umiejętność „wyjęzyczenia się” są kluczem do sukcesu. Filologia polska to kierunek dla wszystkich kreatywnych, humanistycznych i otwartych na poszerzanie wiedzy umysłów.

Specjalności

     Nauczycielska

Absolwent specjalności posiada wiedzę z zakresu:
- literaturoznawstwa i językoznawstwa;
- podstaw nowoczesnej pedagogiki i psychologii;
- metodyki nauczania literatury i kształcenia językowego;
- kultury współczesnej.

Absolwent jest przygotowany do nauczania języka polskiego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej – posiada uprawnienia zawodowe określone rozporządzeniem MNiSW z 2019 r.. Ma ogólne wykształcenie humanistyczne, poszerzoną wiedzę literaturoznawczą, językoznawczą i metodyczną, zna mechanizmy współczesnej kultury w wymiarze globalnym i lokalnym oraz społeczno-kulturowe konteksty edukacji, umie stosować nowoczesne metody animowania działań edukacyjnych. Ponadto może pracować w domach kultury, w redakcjach czasopism i wydawnictw.

Potrafi:
- nauczać języka polskiego w szkole podstawowej i szkole ponadpodstawowej;
- analizować teksty kultury;
- mistrzowsko tworzyć i redagować tekstów.

Gdzie znajdzie pracę?
- m.in. szkoły podstawowe i ponadpodstawowe;
- instytucje kultury;
- placówki oświatowe i samorząd lokalny;
- wydawnictwa i redakcje czasopism.

 

    Projektowanie komunikacji (communication design) 

Absolwent specjalności posiada pogłębioną wiedzę z zakresu:
•    teorii komunikacji w środowiskach starych i nowych mediów;
•    architektury i designu informacji;
•    interdyscyplinarnych strategii komunikacyjnych;
•    reklamy i public relations;
•    zarządzania projektem.

Absolwent oprócz przygotowania w zakresie literaturoznawstwa i językoznawstwa posiada wiedzę z zakresu teorii komunikacji, teorii i historii mediów, współczesnych koncepcji reklamy, public relations, corporate idenity, brandingu, sposobów budowania tożsamości komunikacyjnej oraz kreowania wizerunku firm i instytucji, metodologii badań komunikacji społecznej. Dysponuje umiejętnościami w zakresie przygotowania i wdrażania rozbudowanych strategii komunikacyjnych w instytucjach różnego typu, zarządzania komunikacją w firmach i instytucjach, szkolenia pracowników przedsiębiorstw, firm i urzędów odpowiedzialnych za funkcjonowanie stosunków interpersonalnych, szybkiego dostosowania się do potrzeb rynku w zawodach kreatywnych. Absolwent tej specjalności znajdzie pracę w domach mediowych, w działach PR i marketingu, w agencjach reklamowych i brandingowych, w redakcjach portali internetowych, wszędzie tam, gdzie potrzebna jest skuteczna komunikacja.

Potrafi:
•    organizować przestrzeń komunikacyjną firm i instytucji;
•    poruszać się w świecie nowoczesnego copywritingu;
•    zarządzać potencjałem know-how i pracą w zespole;
•    szybko dostosowywać się do potrzeb rynku w zawodach kreatywnych.

Gdzie znajdzie pracę?
•    w domach mediowych;
•    w działach public relations i marketingu;
•    w agencjach brandingowych;
•    w redakcjach portali internetowych;
•    wszędzie tam, gdzie potrzebna jest skuteczna komunikacja.

 

 

Plan studiów

 Dziennikarstwo

Studia magisterskie na specjalności dziennikarstwo – będące kontynuacją nauki na poziomie licencjackim – umożliwiają pogłębienie wiedzy i umiejętności zdobytych na studiach licencjackich, doskonalą w zakresie kompetencji z obszaru przestrzeni medialnej, w szczególności zaś związanych z pracą dziennikarza, twórcy treści internetowych, reportera, animatora kultury, osoby prowadzącej organizację pozarządową. Absolwent kierunku filologia polska specjalność dziennikarstwo jest gotowy do wykonywania pracy dziennikarza w różnych mediach a także innych zawodów łączących się z szeroko rozumianą sferą informacji, mediów, życia społecznego, kulturalnego i politycznego. Jest świadomym uczestnikiem przestrzeni informacyjnej, potrafi nie tylko właściwie analizować świat, który go otacza, lecz także współtworzyć go – zwłaszcza w wymiarze informacyjnym – co czyni go kompetentnym współtwórcą kultury.

Rekrutacja - krok po kroku - jak zapisać się na studia

 

Terminy rekrutacji - rok akademicki 2024/2025

 

Przedmioty będące podstawą kwalifikacji kandydatów


Opłata rekrutacyjna

Zgodnie z § 38 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. 2021, poz.661) opłata za przeprowadzenie rekrutacji na studia wynosi 85 zł
Indywidualne konto do wpłaty opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia, po dokonaniu zgłoszenia rekrutacyjnego w Internetowej Rekrutacji Kandydatów, jest wskazane w zakładce: Moje konto/ Płatności.
Tytuł przelewu: Opłata rekrutacyjna oraz imię i nazwisko kandydata.
 

 


.