Code | TU-SL6O |
---|---|
Organizational unit | Faculty of Management and Transport |
Field of studies | turystyka |
Form of studies | Full-time |
Level of education | First cycle |
Educational profile | academic |
Language(s) of instruction | Polish |
Duration | 3 years of studies (6 terms) |
Required document | |
Ask a question |
Dla kogo kierunek Turystyka?
Dla absolwentów szkół średnich, którzy zamierzają związać swoją przyszłość z turystyką i zdobyć zatrudnienie na stanowisku specjalisty lub menedżera w takich miejscach jak:
- ośrodki turystyczne i sanatoryjne, hotele, pensjonaty, biura podróży, agencje eventowe, lokale gastronomiczne,
- instytucje odpowiedzialne za terytorialne produkty turystyczne, jednostki zajmujące się promocją, informacją i obsługą turystycznych miast i regionów,
- własna firma turystyczna.
Program studiów na kierunku Turystyka
Program studiów jest dostosowany do potrzeb pracodawców w branży turystycznej, którzy od pracowników oczekują wiedzy o sektorze turystycznym oraz orientacji na klienta. Dlatego w czasie studiów:
- dowiesz się jak funkcjonuje rynek turystyczny i jak działają podmioty, które organizują turystykę i uczestniczą w sprzedaży jej produktów/usług, jakie są trendy w turystyce krajowej i międzynarodowej, jakie są modele zachowań klientów i jak prowadzić badania marketingowe,
- pozyskasz specjalistyczną wiedzę z zakresu zarządzania i marketingu w branży turystycznej, zielonej turystyki i promocji regionalnych produktów turystycznych, e-commerce, przewodnictwa turystycznego, podstaw przedsiębiorczości, prawa, zarządzania ryzykiem i personelem w turystyce,
- rozwiniesz kompetencje w zakresie przygotowywania oferty turystycznej i jej sprzedaży, w tym ofertowania i revenue management oraz posługiwania się programami informatycznymi wykorzystywanymi w turystyce,
- dowiesz się jak obsługiwać drony, które możesz wykorzystać w przygotowaniu kampanii promocyjnych atrakcji turystycznych.
Kompetencje których oczekują pracodawcy w branży turystycznej to także komunikatywność, panowanie nad emocjami, umiejętność negocjacji, znajomość języka angielskiego czy komunikacja ustna i pisemna. Dlatego w czasie studiów:
- dowiesz się jakie są skuteczne techniki autoprezentacji i rozwiązywania problemów metodą design thinking,
- pozyskasz wiedzę o psychologii komunikacji oraz rozwiniesz umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, perswazyjnej czy międzykulturowej,
- na każdym semestrze studiów będziesz podnosić kompetencje w zakresie specjalistycznego języka angielskiego w turystyce,
- dodatkowo będziesz mógł podnosić kompetencje językowe wybierając kurs z dowolnego języka obcego wykładanego na pierwszych dwóch latach studiów.
Szczegółowy plan studiów: https://wzit.ubb.edu.pl/studenci/programy-studiow
Praktyczny wymiar studiów na kierunku Turystyka
W czasie studiów będziesz mieć okazję:
- uczyć się od ekspertów: wykładowców, którzy mają doświadczenie zawodowe w branży turystycznej oraz przedstawicieli przedsiębiorstw turystycznych – partnerów biznesowych kierunku Turystyka,
- uczestniczyć w praktykach zawodowych, wizytach studyjnych w przedsiębiorstwach i ośrodkach turystycznych oraz w ćwiczeniach terenowych,
- działać w Studenckim Kole Naukowym Turystyki i brać udział w wyprawach, konferencjach i warsztatach.
Rekrutacja
Podstawą postępowania kwalifikacyjnego na studia jest wyliczenie wskaźnika rekrutacji WR, według którego ustalane są listy rankingowe kandydatów. Przy obliczaniu wskaźnika bierze się pod uwagę wyniki egzaminu dojrzałości z przedmiotów podstawowych i wynik egzaminu z języka nowożytnego. Przedmiotem podstawowym do wyboru jest język polski, geografia, matematyka, historia, informatyka, WOS, a językiem obcym – język angielski. Przedmiot do klasyfikacji wybiera kandydat.
Więcej informacji o rekrutacji znajduje się tutaj: https://rekrutacja.ubb.edu.pl
.