• log in
  • create an account

Admission to undergraduate programmes 2024/25 - for Polish citizens

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Analytics and business communication

Details
Code AK-SL6P
Organizational unit Faculty of Management and Transport
Field of studies Analytics and Business Communication
Form of studies Full-time
Level of education First cycle
Educational profile practical
Language(s) of instruction Polish
Admission limit 45
Duration 3 years of studies (6 terms)
Required document
  • Baccalaureate
  Ask a question
There is currently no active phase.

(show past turns)

Dla kogo kierunek Analityka i komunikacja w biznesie?

Analityka i komunikacja w biznesie to kierunek o profilu praktycznym, stanowiący unikatową, interdyscyplinarną formę kształcenia. Studenci kształcący się na tym kierunku będą zdobywać wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu nauk społecznych: socjologii oraz ekonomii i finansów – w programie studiów znajdują się takie przedmioty jak: komunikacja społeczna, psychologia społeczna, mikro i makroekonomia, psychologia w biznesie, wprowadzenie do finansów, elementy socjotechniki czy finanse przedsiębiorstw. Dzisiejszy globalny świat to miejsce, w którym ceni się skuteczną i umiejętną analizę oraz wysokie kompetencje komunikacyjne. Żeby rozumieć świat i skutecznie odnaleźć się w tak zmiennej i płynnej rzeczywistości społecznej, czy też na współczesnym globalnym rynku pracy, warto umieć planować, szacować, oceniać i przede wszystkim odpowiednio komunikować się w przestrzeni międzyludzkiej.

Program studiów

Szczegółowy program studiów zamieszczony pod linkiem: https://wzit.ubb.edu.pl/studenci/programy-studiow

Absolwenci

Absolwenci studiów I stopnia uzyskują tytuł zawodowy licencjata. W trakcie studiów zdobywają wiedzę oraz szereg umiejętności praktycznych związanych z szeroko pojmowaną analizą zjawisk społeczno-gospodarczych, w tym umiejętności z zakresu analizy ryzyka, analizy finansowej, analizy opinii publicznej, statystycznej obróbki danych czy też obsługi programów komputerowych w biznesie.

Absolwent umie diagnozować zachodzące w różnych kontekstach procesy komunikacyjne, a także potrafi konstruować efektywną politykę komunikacyjną organizacjach różnego typu. Ponadto absolwenci kierunku są przygotowani i wyposażeni w umiejętności wnikliwej analizy zjawisk społeczno-gospodarczych za pomocą odpowiednich narzędzi socjologicznych i finansowych.

Dodatkowe informacje:

Studenci kierunku mają do dyspozycji dobrze wyposażone laboratoria, dostęp do specjalistycznego oprogramowania oraz bogatego księgozbioru. W dużym stopniu utworzenie bazy dydaktycznej kierunku było możliwe dzięki:

  • projektowi „ATH ŁĄCZY – droga do wspólnego celu – gospodarki opartej na wiedzy”; projekt realizowany był w okresie 01.10.2010 – 31.12.2015, a kwota przeznaczona dla kierunku to około 3 mln zł,
  • nagrodzie 1 mln złotych w konkursie MNiSW na dofinansowanie podstawowych jednostek organizacyjnych uczelni w zakresie wdrażania systemów poprawy jakości kształcenia oraz Krajowych Ram Kwalifikacji,
  • projektowi „Akademia Przyszłości – Kompleksowy Program Rozwoju Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej”; projekt realizowany był od 01.04.2018 do 31.03.2022, a kwota przeznaczona dla kierunku to około 420 000 zł.

 

Współpraca z pozostałymi Wydziałami technicznymi UBB powoduje, że studenci kierunku korzystają także ze specjalistycznych laboratoriów tamtych jednostek.

Więcej informacji: https://wzit.ubb.edu.pl/

Rekrutacja

Szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji zamieszczone pod linkiem: https://rekrutacja.ubb.edu.pl/


.